IK Norrköping fördömer bengalkastningen mot Djurgården som inträffade under söndagens match på Tele2 Arena. Enligt Expressen ska detta ha varit ett svar på att polis stoppat en supporterbuss inför matchen. IK Norrköping vill kraftigt markera mot de individer som antände och kastade in pyrotekniska pjäser mot planen. Klubben skriver i ett uttalande att man fördömer händelsen och vill ta tydligt avstånd från det som skedde. Det är inte bara ett lagbrott utan också oacceptabelt att utsätta publik, spelare och andra människor för de risker som det medför att tända och kasta in bengaler. IK Norrköping kommer att samarbeta med Djurgården och polisen för att utreda händelsen. Klubben kommer också att verka för arrangörsavstängningar. Händelsen skadade konstgräs, LED-skyltar, kablar och annan utrustning på Tele2 Arena. IK Norrköping kommer att tvingas ersätta Djurgårdens IF för kostnaderna för skadorna. Klubben betonar att de individer som var inblandade i händelsen inte representerar IK Norrköping eller dess värderingar. IK Norrköping vill ha en säker och trevlig matchupplevelse för alla supportrar.